Italský obuvnický průmysl se v první polovině roku nadále zotavuje. Nadcházejícího ročníku veletrhu Micam Milano, který se uskuteční od 18. do 20. září na výstavišti Fieramilano v Rho, se zúčastní 1 012 značek, z toho 54 % z Itálie a 46 %ze zahraničí. Ve srovnání s jarním během to představuje nárůst o 23 %. Mezi nové přírůstky a prestižní comebacky patří Benetton, Cafè Noir, Guy Laroche, Liu Jo, North Sails, Renato Balestra a Steve Madden.
Abychom pomohli nakupujícím vybrat si nejprodávanější boty sezóny, Micam ve spolupráci s platformou Livetrend vyvinuli průvodce trendy SS23, který je založený na datech, má návštěvníkům pomoci objevit trendy příští sezóny a optimalizovat jejich nákupy. Základem je inovativní platforma, která analyzuje miliony obrázků a informací z Instagramu, elektronického obchodování a módních přehlídek a překládá je pomocí speciálních algoritmů pro obuvnický průmysl.
Italský obuvnický průmysl se nadále zotavuje a v první polovině roku zaznamenal růst tržeb (+14,5 %) a domácí spotřeby (hodnota +18,2 %) po celkovém tempu růstu +18,7 % v roce 2021. Na obzoru se však rýsuje řada neznámých. "Průmysl jako celek se výrazně zotavil, ale vysoké náklady na energie, náklady na suroviny a důsledky konfliktu mezi Ruskem a Ukrajinou (vývoz na oba trhy klesl o 46 % od začátku války) ohrožují krátkodobý růst," uvedla Giovanna Ceolini, předsedkyně Asociace výrobců Assocalzaturifici. Členské společnosti jsou spokojeny s prodejem do Severní Ameriky a na nejdůležitější trhy EU. Uzavření v souvislosti s Coronou na jaře však zpomalilo prodej do Číny. "Zatímco renomovaným značkám se daří velmi dobře, polovina našich členských společností se ještě nevrátila k prodejům před Covidem," řekla Ceolini.
15. září 2022
Zdroj: O čtvrtinu více vystavovatelů na Micam - Shoez
Překlad: ČOKA