" Nic nenapodobí kůži tak jako kůže " je nová kampaň, kterou spustila Alliance France Cuir na obranu pravé kůže proti podobným materiálům rostlinného původu.
Alliance France Cuir, asociace zastupující francouzský kožedělný průmysl, zahájila kampaň "Nic nenapodobí kůži tak jako kůže " na obranu pravé kůže. Kampaň, která vznikla ve spolupráci s agenturou Matter of Fact, si pohrává s předměty (taškami a botami) vyrobenými z kůže, ale v tomto případě v kombinaci s materiály rostlinného původu, které výrazně snižují jejich kvalitu.
Na základě studie provedené v roce 2021 německým FILK Institute GmbH, která porovnávala hovězí kůži, syntetickou kůži a nově vznikající biologické materiály – ananasový list, sušený kaktus, zbytky jablek, houby, dřevitou celulózu, fermentovaný zelený čaj a eukalyptus – si kampaň klade za cíl upozornit na to, že nemají stejné technické vlastnosti jako kůže, od pevnosti až po pružnost a odolnost. Například alternativa na bázi hub je 195krát méně odolná proti roztržení než kůže a alternativa na bázi kaktusů je 8,5krát méně odolná proti roztržení.
Alliance France Cuir sice uznává, že existují potenciální využití pro tyto alternativní materiály na biologické bázi, ale zdůrazňuje, že "pro každodenní předměty, které musí být pevné a odolné, jako jsou tenisky, tašky nebo boty, zůstává kůže výjimečným přírodním materiálem, který člověk dosud nebyl schopen reprodukovat, navzdory svému impozantnímu smyslu pro inovace".
Zdroj: www.worldfootwear.com