Americké a evropské obuvnické svazy společně podporují Transatlantické obchodní a investiční partnerství (T-TIP)
CEC – Brusel, 9. června 2016
Tři profesní sdružení zastupující americký a evropský obuvnický průmysl vydaly dne 8. června 2016 v New Yorku společné prohlášení vyzývající Spojené státy americké (USA) a Evropskou unii (EU), aby odstranily překážky, které brání rozvoji vzájemného obchodu s obuví.
Prohlášení, které bylo podepsáno prezidenty American Apparel & Footwear association (AAFA), Evropské konfederace obuvnického průmyslu (CEC) a Federace distributorů & maloobchodníků s obuví Ameriky (FDRA), volá ihned po několika opatřeních. Na vrcholu „požadavků“ je žádost o plné a okamžité vzájemné odstranění všech tarifních bariér a o bezcelní přístup k obuvnickým výrobkům. více...
Přidejte se k nám: "Zelené boty pro udržitelný život"
Mezinárodní seminář k udržitelnosti obuvnické výroby v Evropě při veletrhu GDS v Düsseldorfu
CEC – Brusel, 16. června 2016
Je vaše firma připravena na řešení sociálních a environmentálních výzev globalizace a udržení své popularity mezi průmyslovými partnery a zákazníky? Co byste mohli udělat víc? Přijeďte na mezinárodní obuvnický seminář o udržitelnému rozvoji s názvem "Zelené boty pro udržitelný život", který se koná v Düsseldorfu při veletrhu GDS dne 28. července 2016. Naučíte se zde, jak přidat „udržitelnost“ do svých kolekcí obuvi s cílem zvýšit hodnotu svého podnikání. Inteligentní strategie udržitelnosti vám pomůže připravit se na budoucí rizika, předvídat obavy akcionářů i spotřebitelů, stát se ekologicky a sociálně odpovědnými a vytvořit „sami sebe“ jako preferovaného výrobce pro spotřebitele i průmyslové partnery. více...
Ševcovské řemeslo se v Česku neučí už 12 let. Zlínská škola chce obor obnovit
Boty na míru nabízí v Česku desítky ševců. Lidé, kteří mají specifickou velikost chodidla, jejich služby využívat v podstatě musí. Cestu si k nim ale našli třeba i úspěšní byznysmeni. Otázkou však zůstává, jak dlouho ševcovské řemeslo ještě vydrží. Studovat ho jako učňovský obor se totiž nedá už 12 let.
„Nikdy jsem nebyl úplně spokojený, protože mám trošku širší nohu a vyšší nárt, takže to byl vždycky kámen úrazu,“ popsal svou motivaci k návštěvě ševce manažer Jan. „Ručně šité boty stojí víc. Jsem připraven zaplatit v řádech několik desítek tisíc,“ dodal. více ...
Workshop na ÚP ve Zlíně
Již druhým rokem Česká obuvnická a kožedělná asociace ve spolupráci s Krajskou pobočkou úřadu práce ve Zlíně pořádala workshop pro obuvnické firmy. Od 1. - 15. 6. 2016 probíhala prezentace firem a škol se zaměřením na obuvnictví formou výstavy propagačních plakátů, letáků, posterů a rollupů. V poslední den výstavy uspořádal ÚP ve Zlíně workshop na téma „Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců“ - POVEZ II s podrobnými informacemi o tomto projektu. Zástupci obuvnických firem byli seznámeni i s dalšími programy, které jsou k dispozici pro zaměstnavatele ve Zlínském kraji, jako jsou „ Záruky pro mladé ve Zlínském kraji“, „Péče a příležitost ve Zlínském kraji“ a „Nová šance ve Zlínském kraji“.
Pozn.: Více podrobností se dozvíte po rozkliknutí názvu daného projektu.
Zasedání k projektu HES ve Zlíně
Zasedání k mezinárodnímu projektu s názvem „High-End-Shoe“ (HES), který má za úkol vytvořit inovativní školení pro výrobce a designéry luxusní obuvi, proběhlo ve dnech 28.-29.4.2016 ve Zlíně. Obuv a kožená galanterie zahrnují celou řadu kategorií výrobků, kterými mohou být i profesionální výrobky nebo luxusní výrobky. Tato kategorie s exkluzivním a jedinečným zbožím je mnohem více než jen kategorií s vysoce kvalitními produkty, které splňují ty nejnáročnější a různorodé požadavky. Takové zboží může být i obchodní strategií firmy, která nabízí prostor pro výjimečnost, vysokou cenu a oslovení vybrané cílové skupiny. V „luxusním segmentu“ se již vypracovali někteří designéři, kterým se podařilo spolupracovat i s firmami v módním oděvním segmentu, nebo si otevřít i vlastní zakázkovou výrobu obuvi či kožené galanterie. více....
ZLIN DESIGN WEEK 25·4—1·5/2016
Po loňské vydařené premiéře Zlín opět na týden ožil designem. Druhý ročník Zlin Design Weeku nabídl ještě více zážitků, inspirace a poznání. Jedná se o sedmidenní festival designu. Jeho cílem je přinést design jak do výstavních síní, tak přímo do ulic Zlína nebo veřejného prostoru. Napříč celým městem bylo tedy možné obdivovat nápaditý design. Také Městské divadlo Zlín se stalo domovem odborníků, kteří v rámci Konference design & marketing sdíleli své zkušenosti a poznatky. V Kongresovém centru se zase odborná i laická veřejnost dočkala vyhlášení výsledků soutěže Talent designu 2016 a také skutečnosti, kdo se stal hlavním vítězem této soutěže pro rok 2016. více ...
Účast na veletrzích podporovaná z fondů EU jako účinný nástroj podpory zahraničního obchodu
Ačkoli se svět obchodu mění a roste význam e-commerce a různých dalších platforem, zůstává podstatou navazování obchodních kontaktů budování osobních vztahů, a málo která událost pro to poskytuje lepší příležitost, než účast na kvalitním veletrhu. Zvláště v některých regionech, kam míří české firmy, nelze udělat dobrý obchod bez časté přítomnosti a aktivní účasti na klíčových veletržních akcích. Stinnou stránkou však je, že vystavovat na významných odborných veletrzích není levnou záležitostí, zvláště pro firmy ze segmentu malých a středních je to často nezanedbatelná zátěž. více ...
Spotřebitelé apelují na evropské poslance: chceme vědět, kdo pro nás zboží vyrábí
Čeští a potažmo evropští spotřebitelé vzkazují evropským poslancům: chceme větší transparentnost v dodavatelském řetězci obuvnického průmyslu, přísnější kritéria na dovážené výrobky a lepší označování původu výrobků. Vyplývá to z výsledků fór, která proběhla ve 12 evropských zemích i z „mobilní krokové“ petice, kterou podpořilo 16 000 evropských spotřebitelů a jejíž propagační video s Annou Polívkovou se dostalo v 18 zemích k 30 milionům lidí. více...
Zaměstnavatelé mohou opět žádat o příspěvek na podporu vzdělávání zaměstnanců
1. 4. 2016 | Zdroj: Úřad práce ČR
Příspěvek ve výši až šest milionů korun ročně mohou získat zaměstnavatelé, kteří se rozhodnou investovat do dalšího vzdělání svých pracovníků. Příjem žádostí o finanční podporu v rámci projektu „Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II“ (POVEZ II) zahájil Úřad práce ČR dne 31. 3. 2016.
Program POVEZ II navazuje na projekty POVEZ a „Vzdělávejte se pro růst!“, které ÚP ČR realizoval v rámci Operačního programu lidské zdroje a zaměstnanost. V této praxi proto pokračuje i během dalšího programového období prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost. Současný projekt poběží až do 30. 11. 2020. více...
Soutěž mladých designérů 2016
Již po desáté v historii bude letos udělena cena Nadace Jana Pivečky při příležitosti 48. ročníku Mezinárodního veletrhu obuvi a koženého zboží (KABO) v Brně.
Nadace Jana Pivečky ve spolupráci s Českou obuvnickou a kožedělnou asociací a akciovou společností Veletrhy Brno vyhlašuje právě nyní prestižní soutěž se zajímavými oceněními pro mladé designéry obuvi a kožené galanterie, studenty odborných středních a vysokých škol, ale i pro mladé designéry z praxe ve věku do 30-ti let.
Vyplněnou přihlášku, kresby, plakáty i hotové výrobky je nutné doručit do 28. 6. 2016 na adresu: Česká obuvnická a kožedělná asociace, Tř. T. Bati 5267, 760 01 Zlín, (tel./fax: 577 525 230, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ) Obálku nebo balíček označte nápisem „Soutěž o Cenu Nadace Jana Pivečky – 2016“
Bližší informace o soutěži naleznete ZDE.
Přihlášku k soutěži naleznte ZDE.
Nové certifikáty
„Česká kvalita“ a „Žirafa“ na veletrhu KABO I 2016
Česká obuvnická a kožedělná asociace (ČOKA) je majitelem ochranné známky „Žirafa – Zdravotně nezávadná obuv - bota pro Vaše dítě“, která se již tradičně předává při veletrzích módy Styl a Kabo. Značka „Žirafy“ je kvalitní a zdravotně nezávadné dětské obuvi propůjčována již od roku 1997. Značka „Žirafa“ si získala za tuto dobu velkou důvěru u spotřebitelů a neustále posiluje svou pozici na českém trhu.
Zlínský kraj očima žáků středních škol
V dnešní uspěchané době stojí za zamyšlení, v jaké zemi, kraji či oblasti žijeme. A právě to udělali žáci těchto škol: Střední školy oděvní a služeb Vizovice, obor Dámská krejčová, Střední průmyslové školy polytechnické – Centra odborné přípravy Zlín, obor Design a zpracování spotřebních výrobků, Střední uměleckoprůmyslové školy sklářské Valašské Meziříčí a Střední školy nábytkářské a obchodní Bystřice pod Hostýnem, obor Uměleckořemeslné zpracování dřeva. Všechny uvedené školy i jejich studenti jsou ze Zlínského kraje, a tak rozhodnutí ztvárnit právě tento kraj se samo nabízelo.
Mimosoudní řešení reklamací POVINNÉ od 1.2.2016 !
NOVÉ Povinnosti prodejců k mimosoudnímu řešení reklamací od 1.2.2016 !
Společně s ČOI a SČS jsme pro Vás připravili odborné školení !
"Novela zákona o ochraně spotřebitele a možnosti mimosoudního řešení reklamací od 1.2.2016"
Novinky pro rok 2016 byly přidány do „Sborníku pravidel pro jednotlivé řešení reklamací obuvi“ Sborník k prodeji naleznete ZDE.
Jubilant Ing. Pavel Kubina
Ing. Pavel Kubina se celý profesní život zabýval zejména vývojem a výrobou polyuretanových a pryžových komponentů pro obuvnický průmysl, vývojem a výrobou polyuretanové podešve, pryžové podešve, podešve PU/pryž, ale i lisováním pryžových podešví a technické pryže. Mezi jeho další výzkumné a vývojové aktivity patří vývoj a výroba pracovních oděvů z PE, vývoj a výroba obuvi - letní masážní dámské a pánské, sandálové obuvi, obuvi zdravotní, lehké pracovní dámské a pánské obuvi, antistatické obuvi a obuvi pro diabetiky.
Firma Moravia plast spol. s r.o., kterou spoluzaložil v roce 1991 a která vyrábí dodnes, ......více>>>celý článek